1) Masochist or machiavel? Reading Harley Quinn in canon and fanon by Kate Roddy. О Харли Квинн, последствиях второй волны феминизма, БДСМ и юнговской Тени в мире DCU. И еще:
Penley proposes that slash can be viewed as liberating because it allows the author to write about sex and relationships without having to deal with the power dynamics of heterosexuality. To this she adds a keen observation concerning the apparent reluctance of heterosexual women within slash fandom to include female characters in their erotic stories:
[2.2] I think there's another reason why the slash characters have to be male, and this has to do with the fans' rejection of the female body. The fans do indeed reject the female body as a terrain of fantasy or utopian thinking, but the female body they are rejecting is the body of the woman as it has been constituted in this culture: a body that is a legal, moral, and religious battleground.
2) Fandom as industrial response: Producing identity in an independent Web series by Aymar Jean Christian. Сама статья меня не очень увлекла, зато из нее я узнала о двух мини-сериалах, вдохновленных "Сексом в большом городе".
Первый - фанатский проект Queer Carrie: 3 пятиминутных фанвидео, превращающих сериал в историю романтических отношений Кэрри с женщинами.
Второй - профессиональный The Real Girl's Guide to Everything Else (Первый сезон длится в общем сложности минут 40). Четыре подруги... Три цветных, одна белая, одна лесбиянка; все феминистки. Вопрос на миллион долларов: как написать правдивую историю о жизни афганских женщин, когда работодатель требует "восточный любовный роман" - и не лишиться будущей жены из-за одержимости работой.